HENKIERUNNERS // TEMPELRUNNERS
26 MAART LENTELOOP RHOON
Wedstrijden regio

Zo 4 maart  Houtloop Delft .Afstanden; 3.5/7/14km

Za 11 maart Biesbosloop Dordrecht. Afstanden; 5/10/21.1km

Za 11 maart Halve Oostvoorne .Afstanden 8/21.1km

MEER WEDSTRIJDEN KLIK HIER 

Of de Hardloop kalender

Wandelen

Meer info kijk hier onder

Meer wandeltochten

IK zag een duidelijke aansporing van Henk op zijn site staan. Doe eens gek doe eens wat anders! en dacht,,, ik wil ook wel een stukje schrijven, van een totaal andere orde.

Wij wandelen juist liever op een verhard pad. Zeker met regenachtig weer. Omdat we toch net iets langer onderweg zijn, om ons doel te bereiken. Weet je wat ik nou zo leuk aan wandelen vind. Met slecht weer regen en kou, zie je heel weinig mensen, maar zodra het droog is en de zon gaat een beetje schijnen merk ik toch dat er veel mensen weer sportief bezig zijn, fietsers, hardlopers, en wandelaars. Wij vinden het leuk om mensen te groeten in het voorbij gaan, gewoon omdat je iets gemeen hebt het in beweging zijn voor je gezondheid. Van sommige wielrenners krijg je een bedankje, of een harde schreeuw dat betekend dat je als de donder opzij moet gaan. Wij wandelen op de woensdagavond 10 km evenals op zondag 10 km in de wintermaanden wij doen daar plm. 2 uur over. Maar na verloop van tijd als de temperatuur weer stijgt zo tegen het voorjaar, wordt dat wel 20 á 25 km op de zondag. Zo blijft alles een beetje gesmeerd lopen. Er zijn vele voorbeelden waaruit blijkt, dat wandelen, fietsen en hardlopen, gezond is en helpt tegen stress en depressies. Het is een uitlaatklep als je iets kwijt wil, een beetje sociaal bezig zijn.

Zeg nou zelf…………. Zo heeft iedereen zijn eigen doel om gezond te bewegen.

 

Groetjes, Bea Bouman

 

Wie volgt……….

Reacties (1)

Doe eens gek doe eens wat anders! Wat is dat voor gezeik ,doen we dan al niet gek genoeg door zeg maar 3 keer te gaan hardlopen in de week. Nee ik bedoel wat anders. Ik ben het wel eens zat om maar weer dat éne rondje te moeten lopen dus doe ik wel eens wat anders EN MISSCHIEN WIL U DAT OOK WEL .Dus.  Neem eens een andere ondergrond of pak eens dat trapje wat links van je ligt of voor de zwart kijkers ,rechts.Er zijn zoveel mogelijkheden om je training een beetje leuk te houden .Mijn idee is om lekker op de niet verharde paden door het Valckesteijnsebos te gaan lopen ,echt zoveel keus in dat bos .Of de grienden ,maar dan zo min mogelijk over het asfalt.Je heb er tal van onverharde paden lekker slingeren door dat mooie natuurgebied.  Of pak dan gewoon eens de auto naar Oostvoorne .Dit duurt misschien 30 minuten ,wat kan je daar wel niet doen. Heerlijk over het strand of lekker door de duinen en misschien kom je nog een hert tegen.. Heuvel training door lekker zo duin op te sprinten, dit geef je na afloop een zeer voldaan gevoel. Of ga gewoon eens tijdens je duurloop thuis wat heuveltjes of trapjes of een gras helling opzoeken er zitten er vast genoeg bij u in de buurt. Er zijn zoveel dingen die je kan doen om het trainen leuk te houden en neem van mij aan dat een beetje afwisseling nog eens goed voor je is ook en de training vliegt voorbij..  

Veel succes.

Reacties (2)

Koen Hartigh die zaterdag nog de Valckesteijnsebos liep was nog niet moe genoeg en ging op zondag nog even naar Ooostvoorne voor de Kruiningergorscross.Hij liep hier de 8.8km in een tijd van 59.22 min,

Reacties (1)

Deze zaterdag was er weer de Valckesteijnseboscross ,jammer genoeg een hele slechte opkomst.Slechts 11 mensen wisten de cross te bereiken . Ondanks dit was het toch een geslaagde crossloop voor mij want ondanks alle aanpassingen die we moesten  maken omdat ze afgelopen jaar de sloten hadden uitgebaggerd en dit op de vele paden hadden gegooid die ik normaal gesproken gebruikt had ik toch samen met Mark een mooi parcours kunnen uitzetten.We starte op een nieuwe locatie die we zeker meer gaan gebruiken en gingen daarna langs vele paden door het mooi Valckesteijnse bos.

We hadden geluk met het weer want een dag voor de wedstrijd begon het gelukkig wat te dooien en werd het parcours beter begaanbaar.Natuurlijk door die dooi werd de oppervlakte erg glibberig waardoor je hart moest werken om overeind te blijven ,gelukkig lukte dit de meeste deelnemers .Ondanks de 10 man en 1 vrouw hadden we toch een leuke wedstrijd .Mark de Munter moest het alleen doen en liep éénzaam naar de overwinning. Zijn tijd over het 9.5km lange parcours werd 41.17 min. Daar achter was een leuke strijd tussen Arie Visser en Adriaan Coppoolse die dus 2 en 3 werden. Verdere uitslagen staan onderaan. 

Eerst nog even Diana,Sabrina,Klazina en Mark (met a maar niet achteraan)bedanken voor hun hulp (want ik kan ook niet alles alleen doen natuurlijk) .

FOTO'S meer foto's van Leo Bresser  .Leo bedankt daar voor.

https://goo.gl/photos/Tn7u1rEh1ZW8nxpFA

 voor video

 https://youtu.be/LmFKLiGYB9c

UITSLAG 2,4KM    Sandra Gerlings   16.50

4.8km
Vincent Fens             29.01
Leo Bresser              30.45

7.2 km
Koen Hartigh            52.55

9.6km  
Mark de Munter             41.17
Arie Visser                   43.11
Adriaan Coppoolse         43.44
Piet van der Vorm         49.11
Michael Kerkhof            51.20
Michel Siep                 53.45
Piet Klaaijsen              57.52 




Reacties (4)
Handige links
Regio uitslagen
    Verenigingen

    Aaa  /Alblasserdam
    Avantri / Schoonhoven
    AV Fortuna /Vlaardingen
    AV Passaat / Papendrecht
    AV Spark/ Spijkenisse
    AV Waterweg /Maassluis
    AV Flakkee /Middelharnis
    AV Spirit/Oud-Beijerland
    Brugrunners / Spijkenisse
    Cav Energie /Barendrecht 
    De Kievitten /Bleiswijk
    Olympus70  / Naaldwijk
    Pallas 93   / Hellevoetsluis
    Parthenon   / Dordrecht
    PAC     /  Rotterdam
    RA     /    Rotterdam
    Voorne atletiek Brielle
    TVS 90  /Spijkenisse